30 Nisan 2015 Perşembe

Akıllı Oyunlar


Anası olarak, genelde kızıma geliştirici oyunlar almaya dikkat ediyorum. Diğer oyuncaklar ve peluşlar hediye olarak geliyor zaten etraftan. Oyun seçerken seviyesine uygun ve geliştirecek olmasına, kaliteli olmasına, fiyat-fayda dengesine ve tabii ilgisini çekecek olmasına dikkat ediyorum. Son zamanlarda çok beğendiğim markayı tavsiye etmek istiyorum.

The Learning Journey International'in resimlerini gördüğünüz oyunlarını aldık ve bayıldık. 

İlgisini en çok çeken "Sıralama" oldu. Çünkü hem daha önce düşünmediği şekilde düşünmek durumunda kaldı, hem de bilgisi sınanmış oldu. Keyifle daldı içine ve çok sevdi. Bu oyun seçici dikkat, bağlantısal düşünme, problem çözme, matematiksel düşünme, parça bütün ve şekil zemin ilişkisi becerilerini geliştiriyormuş. Öykü tamamlama gibi biraz, muhakemeyi geliştiriyor.

Onu en çok zorlayan ise "Şekilleri Eşleştiriyorum" oldu. Artan seviyelerde bir tangram oyun, gittikçe zorlaşıyor. İlk birkaç seviyeden sonra "Anne sen bu oyunu al, kaldır, tamam mı?" dedi :) 1 ay kadar sonra kendi çıkardı ve kaldığı yerden devam etti. Çocuğun hazır olması gerçekten çok önemli, hazır olmadığı konuda hiç ısrar etmemek gerekiyor. O zaten hazır olduğunda kendisi mucizevi bir şekilde gerçekleştiriyor. Bu oyun da düşünme becerilerini, mantık yürütme, problem çözme, parça bütün ve şekil zemin ilişkisi becerilerini geliştirirmiş. Geometri ve matematik için de ideal bir ön çalışma bence. Şekillerin dörtte biri, yarısı ve tamını somut olarak görüyor, hissediyor, bağını kuruyor. Harika bir Montessori materyali.

Zıt Kavramlar ve Saymayı Öğreniyorum, bu konudaki diğer oyunların içinde yerini aldı. Zıt Kavramlarda kavram seçimleri iyi. Bazen çok abuk subuk şeyler çıkıyor, anlatamıyorsun da çocuğa. Bu duruma düşmemek için ben hep oyunu önceden açar ve iyice incelerim. Hem seviyesinin kızıma uygunluğunu belirlemiş olurum, hem de yapılması gereken bir ön çalışma varsa onu planlarım. Bu da benden ufacık bir tavsiye.

Önemli bir başka nokta, tüm bu oyunların malzeme kalitesinin çok iyi, kutularının da saklamak için ideal olması.

Ben www.akillidukkan.com isimli bir siteden, uygun fiyata aldım. Her biri 20 tl şu an bu sitede, ben de 17 tl'ye almıştım zaten. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder